2011-09-11 @ 17:54:47

"Har.. har ni en låda..?"

Jobbade på Åhléns igår och en av mina första kunder var nästan lite hjärtskärande.

En flicka och hennes mamma rör sig runt kassan och den lilla tjejen kommer långsamt fram, med nedsänkt huvud. Hon ställer sig osäkert framför kassan, lyfter huvudet och tittar på mig med svullna, rödgråtna ögon. Hon snyftar lite. "Har.. har ni en låda..?" Vi bakom kassan tittar lite på varandra, ler och frågar vad för låda hon menar. "Ja, alltså... en låda. En kartong." Jag tittar på henne och säger fundersamt "Jo, vi har ju lite lådor, men vad är det för storlek du vill ha?" Hon tittar ännu en gång långsamt upp på mig med sina rödgråtna ögon, torkar sig om näsan med tröjärmen och svarar "Den.. den ska vara stor som en katt... ungefär."

:(

Min kollega, vars polett inte riktigt fallit ner ännu, skrattar till. "Hehe, en katt!? Jo, det har vi nog!" säger hon glatt och visar vägen.

Stackars kisse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0