2011-06-28 @ 09:44:43

Stjärtmuskulaturen


Nu ska jag och mitt pojkaktiga utseende ta en promenad. Ska dra på mig Easy tone-skorna tänkte jag. I söndags, för en vecka sedan, tog jag ovannämnda skor och promenerade upp mot knalleleden, som ligger bakom djurparken. Helt fantastiskt bra promenad- eller joggingvägar med backar och kullar. Det enda som finns omkring är tjock skog, så visst skulle det vara läskigt att gå där själv på eftermiddagarna OM det inte vore för att det är mycket folk där ute. Ständigt möter man söta gamla par i armkrok som sakta spatserar genom skogarna, hurtiga tvåbarnsmammor som flåsandes skyndar uppför backarna och familjer med hundar som passar på att njuta av vädret.
Hur som helst. Det jag ville komma fram till är att jag då var ute i cirka sjuttiofem minuter med mina skor, och när jag kom hem och satte mig kunde jag knappt komma upp igen. För att inte nämna morgonen därpå.. Jag kom knappt upp ur sängen. Sån träningsvärk i rumpan hade jag. Det kanske är lite skämmigt att erkänna, men värken höll i sig ett par dagar också.

Så, ja. Skorna åker på idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0