2011-03-05 @ 11:53:55

Att behålla diskretionen

Det kom fram en ung tjej till kassan igår och ställde sig tyst framför mig. Hon lutade sig framåt, som för att berätta en hemlighet, spärrade upp ögonen och låste fast sin blick i min. Hon öppnade försiktigt munnen och sa något, men allt jag hörde var något sorts murmeldjursliknande ljud och det lät verkligen fullkomligt obegripligt.
"Förlåt?" sa jag och lutade mig framåt samtidigt som jag rynkade ögonbrynen, som för att liksom precisera hörseln och kanske lättare uppfatta detta underliga mummel. Hon upprepade dock ett liknande läte igen och återigen stod jag som förstenad av oförstånd. Jag skulle precis till att fråga vad sjutton det är hon står och försöker säga när det plötsligt slår mig.
"Jaså T-R-O-S-skydd!!" utbrast jag högt. "Jaha, FÖLJ MIG!"

Tja, jag kanske ska bli tolk ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0