2011-02-06 @ 19:46:30

Juzt sleepin'


Den katten alltså. Jag är inte säker på att allt står rätt till hos honom. Häromdagen, när jag steg upp på morgonen, var han borta. Trodde han hade stuckit ut eftersom jag hade letat precis överallt i lägenheten - soffan, fåtöljen, sängarna, bakom växterna, i fönstren, under allt.. Lockade med mat (han brukar komma rusande så fort klorna mot det hala golvet tillåter), ropade, letade i alla hörn, kollade bokhyllorna (?), kollade balkongen. Var är kattfan? Till slut stack jag ut huvudet utanför dörren och ropade lite på honom, ifall han sprungit ut, men stängde ganska snabbt. När jag vänder mig om sitter han precis framför mig på mattan, kutryggad och glor på mig med sömnig blick samtidigt som han gäspar. "Nåt på tok?"

Han fick ingen frukost den dan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0