2011-02-19 @ 13:38:53

Att be en barnslig tjej byta kläder på en skyltdocka

Jag skulle byta kläder på två provdockor igår. Två plus size-skyltdockor. Och så har vi mig då.. Klenare människa är nog svårt att hitta. Först gäller det att rycka loss armarna på dockorna. När det är gjort ska man lyckas lägga dem på ett smart ställe så att ingen snubblar på dem alternativt så att de inte faller ner från platsen där de ligger. Jag har alltid lyckats med det sistnämnda, men ingen arm har ännu mist ett finger. Därefter ska man skruva loss överkoppen och sedan orka lyfta ner den. Det händer att jag orkar faktiskt (eller jag orkar alltid, men man ska helst göra det med sin värdighet i behåll. Att komma stapplandes med en stympad överkropp och sedan krocka in i en kund är det sista jag vill göra.). Därefter är den benens tur. En anställd hjälpte mig visserligen med den första dockan eftersom det krävs lite knep för att hålla i ett par hårda raka ben och samtidigt byta byxor på dem.

Hon tog benen och slängde dem över sin axel, påminnande om ett"brandmannalyft", fast med bara ena delen av kroppen.
Det känns inte alls skumt, påstod hon ironiskt samtidigt som hon höll ett stadigt grepp om den fylliga jeansrumpan. Medan jag försökte få det att se ut som att jag inte alls tafsar lite tafatt på en plastkropp, så försökte jag kränga av dockan tröjan. Och uppenbarar sig gör en plastöverkropp med en snedsittande bh, det vill säga jag flashar fejkbrrösten. Eller alltså.. ja. I princip.

Resten är samma skit fast åt andra hållet - då ska delarna på plats igen. Och en klen tjej som lyfter kroppsdelar kan aldrig sluta på ett bra sätt.

Kommentarer
Postat av: Maria - tvillingmamma

Nu vet jag vem jag ska vända mig till när gossarna blir trotsiga 3åringar som vägrar ta på sig sina kläder ;)

2011-02-19 @ 14:36:38
URL: http://vilsebarn.blogg.se/
Postat av: Marika

Hahah, kul ;)

2011-02-19 @ 18:50:05
URL: http://agnesjanina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0