2011-04-05 @ 22:20:40

Reebok EasyTone

 


Efter att ha använt Easytone ett par gånger och dagen efter användning alltid klagat, eller snarare hurrat, över träningsvärk i stjärtmuskulaturen har jag fått frågor om de "verkligen fungerar" och hur.

Japp, de fungerar utomordentligt och klämmer man lite på stjärten under tiden man går känner man skillnad på hur musklerna arbetar jämfört med om man skulle använda ett par vanliga, platta skor. Och hur det kommer sig? Genom att trampa på bollar som sitter inbyggda under skon stabiliserar benen och kroppen upp sig, det vill säga musklerna aktiveras framförallt i rumpa och lår. På liknande sätt funderar MBT-skorna, fast på ett mildare sätt skulle jag tro.


Kommentarer
Postat av: julia SVARAR

Hej!



Jag läser en kurs från Textilhögskolan i Borås, på distans (15 hp). Det är alltså inget program och man "blir inget" efter avslutad kurs. Jag läser den mest för att lära mig mer om mode och design. Och det har jag gjort, den ger en inblick i de olika modeepokerna, designklassiker och konsumtionen genom historien. Nu läser vi t.ex om inköp till butik samt olika designprocesser. Jag rekommenderar verkligen kursen om du vill veta mer om mode och design. Men som sagt, man läser den för sig själv för att lära och få ökad förståelse inom ämnet. Här kan du läsa mer: http://www.hb.se/wps/portal/!ut/p/c1/hY3bjoIwFEW_xQ8w57TUUh_LxRYHwQsg8EKIGoOMMpM4JOPXW2OiT8Oc87j2XhtKMH-p--ZYX5vuUn9CDiWv_IVOpw6RGM-IQGpRVy8sLZlghhe8imKazlhAiOA-Qco1c8IsQOVZ_7S3j73h_oPjHyfxyV8L6K9ss6BUFoWBx-PJMJ9wiHR3PkABpf1Oidi4qcUTSeaKRJ4NCeTIqs1JdP2mba-75jY_TT-Wodt-J_t8uc_WqSPdHz3eHo2rGHR9nXNsgrHqf-XoDiWrP5w!/dl2/d1/L2dPQSEvUU93Q2dBISEvWUJweGx4dHcvNl9FTUhVOUIxQTBPQVZGMDIzOEFDM1FBMzBRMC82X0VNSFU5QjFBME9BVkYwMjM4QUMzUUEzS0s2LzZfRU1IVTlCMUEwT0FWRjAyMzhBQzNRQTNLNDE!/?TERMIN_PARAM=20112&ANMKOD_PARAM=56012



Efter kursen vill jag plugga "på riktigt". Vilket förhoppningsvis blir till hösten. Något inom media och kommunikation lutar det åt just nu. I framtiden vill jag jobba med det, kombinerat med mode och design.



Lycka till med plugget och hoppas du hittar något som passar!

/Julia

2011-04-06 @ 12:33:26
URL: http://amilo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0