2010-10-14 @ 19:23:09

Jag har en ny älskling nu


 

Var har du varit i hela mitt liv? Hittade denna påse på ICA, luktade och har kramat om den sedan dess. Det luktar sjukt gott och smakar om möjligt ännu bättre. En liten skorpa på det också, och jag behöver inte mycket mer.


Men man kan även göra egen Chai-latte.


1 portion


2 dl vatten
1 bit färsk eller torkad ingefära
1 bit kanelstång/lite kanel
4 st kardemummakärnor
1-2 tsk svart te
1 dl mjölk
Socker om man vill


Sjud vattnet och kryddorna i en kastrull med lock under cirka fem minuter. Tillsätt sedan teet och låt det dra ytterligare fem minuter. Värm mjölken försiktigt i en kastrull tills den börjar ryka. Vispa mjölken till ett mjukt skum. Sila teet och häll det i ett glas. Smaksätt det sedan med sockret och häll på mjölken. Skeda till sist mjölkskummet ovanpå.

 


Kommentarer
Postat av: Carro

Ska vi ha trekant? Hahahahaha förlåt, kunde inte låta bli. Men det är faktiskt min älskling också... Mmmmmm :D

2010-10-14 @ 21:10:53
URL: http://extremtoviktigt.blogg.se/
Postat av: Maria - gravid med tvillingar

Chaite är muuuuuuuuuums.:)

2010-10-14 @ 21:26:31
URL: http://vilsebarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0