2010-10-02 @ 19:51:27

I mitt huvud

Då ska vi se.. Två par jeans, ett par vanliga byxor och strumpbyxor. Och kanske de här svarta byxorna också? De kan jag ju ha till kilklackarna. Och vilka skor? Hjälp. Läderskorna om det regnar. Och tygskorna om man bara ska sticka ut till affären eller nåt. Och självklart de obligatoriska kilklackarna! De jag bott i den senaste tiden. Och kanske mitt andra par kilklackar? Nej, om Oliver får se det här kommer han att fly från mig. Tre par skor räcker.

Tröjor då? Jag fryser ju alltid, så dessa tre är ett måste! Borde nog ta med den svarta ponchon också, så att jag inte glömmer använda den. Den kan jag ju mysa i på kvällspromenaderna! Under den kan jag ha lammullströjan jag fått "låna" av Oliver.. Eller den här grå/vit-randiga? Jag tar båda!

Och hej o hå. Tre linnen och en T-shirt. Linnen går alltid åt! Över dem kan jag ha den här skjortan eller den här koftan, så de åker också ner i väskan.. Hmm.. Och underkläder.. Och sockor! Tar med mig ungefär fem par extra än jag behöver. Vem vet vad som kan hända?! Och en näve hårband med, ja. Och dessa hudvårdsprodukter som jag aldrig använder, för jag kommer säkert helt plötsligt få lust att använda dem. Man måste vara beredd!

Men aldrig att jag kommer bli den där jobbiga mamman som alltid är beredd på oförutsägbara händelser och jämt har med sig extra mat och onödiga prylar på utflykten. Nix.


Kommentarer
Postat av: Maria - gravid med tvillingar

Den polska genen att överdriva och ta med "för säkerhets skull" finns i oss, lite väl tydligt ibland ;)

2010-10-02 @ 21:42:30
URL: http://vilsebarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0