2010-05-12 @ 10:26:22

Aaargh!

Möte för prövning i polska.
Vi gick igenom de fyra saker jag skulle behöva göra för att få ett betyg, och jag ska hinna med att skriva en bokrecension, ett referat, en muntlig presentation och ett slutprov. Innan slutbetygen sätts i början av juni. Panik!

Gick upp till virrpannorna på expeditionen (de förblir namnlösa, främst för att jag knappt ser skillnad på dem).

"Hej. Jag undrar hur det går till om jag ska göra en prövning?", frågar jag.
De tittar på mig. Den ena står lutad mot en bokhylla, och den andra sitter på sin datorstol och tuggar tuggummi.
"A, då måste du anmäla dig."
Tystnad.
"Ja." säger jag.
"Jaa.. vilket betyg ska du pröva i?"
Vadå 'vilket betyg', tänker jag..
"Jo, alltså.. polska, kurs A.."
"Aaa, då får du ju betala."
Tystnad. Tittar på mig.
"Okej?" säger jag.
"Aaa, hur mycket är det?" den ena tittar på den andra.
"Eh.. tvåhundra, va? Eller var det trehundra?"
"Nä, fyrahundra, va? Eller femhundra."
"Nä, men hon går ju här.."
"Ja, just det.. Vänta, ska se efter.." Letar efter en pärm. Tar fram en, sätter sig. "Fel pärm." Ställer sig, går fram till bokhyllan, krafsar fram en ny.
"Nää, tvåhundrafemtio ska du betala", säger hon och lägger undan pärmen.
Tystnad. De tittar på mig.
"Okej?", säger jag igen. "Men var ska jag betala?"
"Hit! Du betalar här."


Dryga, sega. Och jag har plötsligt fått åtta gånger mer att göra på grund av en glömsk rektor.



Kommentarer
Postat av: Maria

Men åh... SUCK! De är så jäkla sega, världen stannar när de ska göra någonting... :P

2010-05-12 @ 15:13:44
URL: http://vilsebarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0