2010-06-22 @ 20:15:27

En gräns

När jag köpte ut laptopen från skolan var jag relativt nöjd fram tills den dagen då jag upptäckte att det inte fanns Word installerat. Muttrade lite och tänkte att "äh, det går ju att leva utan". Det gick ett tag. En annan dag började jag leta i menyerna. Letade.. letade frenetiskt. Vafan? Inga spel? Hallå, mitt Kungen?! Och ungefär där började gränsen dras.
De senaste dagarna har jag gått och väntat på lite lön. Idag fick jag äntligen ett mail. "Lönebesked" står det. Hihihihihihihihih, undrar hur mycket! :D Klickar mig in, fnissar lite förvirrat... Väntar. Eh? Nej! Inget Word att öppna det i! Där drogs min gräns. Är inte säker på vad det är för gräns ännu, men det är iallafall en gräns.

Kanske en hårfin gräns mellan arbetslöshet och vansinne.




Kommentarer
Postat av: maria, du vet, hohohoho

ladda ner OpenOffice så länge. Det är gratis och man kan öppna word-dokument med det och spara dokument i .doc-filer. Inte lika bra som MS Word och så, men funkar ändå när nöden trycker på, haha :)

2010-06-22 @ 23:53:45
URL: http://vilsebarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0