2010-01-27 @ 19:13:25

Personlighet



Sitter med mitt te och försöker tänka lite om personligheter. I psykologin har vi en fördjupningsuppgift, nämligen. Började tänka på hur jag är egentligen, och vad som spelat in i min uppväxt. Det mesta, visserligen. Jag kommer till och med ihåg små fraser som mamma försökte få oss att förstå. "Ord kan såra mer än slag", till exempel. Kommer ihåg hur jag gick och funderade på det ibland, och hur jag vände och vred på det hela för att sedan förstå att det faktiskt var så.

Det jobbigaste är att smågrejer kan spela en så stor roll. Om man som liten får höra "tyst, var inte så högljudd", så kommer man sitta tyst som trettioåring, för man har den där meningen i bakhuvudet helt omedvetet.

Nä, nu ska jag försöka få ner lite kludd på pappret istället.


Kommentarer
Postat av: Sofia P

Fint kort! Du är bra.. hurra..hurra.... :) Hihi! Kanske har din fiendeskap med en ful unge som råkade ha samma födelsedag som du skadat dig för livet på nåt sätt?

2010-01-28 @ 00:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0