2010-12-18 @ 14:28:09

Vad jag gör en dag då jag inte gör något


Surfar runt på diverse matlagningssidor och klickar upp 20 st flikar med olika bakelse-, julgodis- och kakrecept.
Öppnar skafferiet, lutar mig framåt för att se bättre, rynkar på näsan och konstaterar att det inte finns något gott.
Dricker te.
Bestämmer mig för att "lägga tillbaka alla saker på sin plats" som det så fint heter, men är halvvägs i städningen innan jag hittar något annat viktigt att göra.
Mobbar katten.
Tittar ut genom fönstret för att se om det hänt något nytt. Det har det inte.
Rotar i skafferiet, rynkar på näsan och konstaterar att det aldrig finns något gott.
Dricker te och plockar med mig en skorpa. Och sedan en till.
Öppnar 25 flikar, var och en med ett klädesplagg jag så gärna skulle vilja ha.
Läser bloggar och tycker att det är fruktansvärt tråkigt när folk inte uppdaterar minst femton gånger om dagen. För det är så många gånger jag kollar igenom dem.
Kollar mitt saldo på kontot för att se om det kanske genom en magisk händelse kommit in pengar av misstag. Det har det inte.
Dricker te.
Bloggar om min till bredden, av roliga händelser, fyllda vardag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0