2010-04-14 @ 13:49:34

Ett inlägg om skor

Många tjejer hittar ett på uuunderbara, omänskligt högklackade Skor i butiken, tar dem på sig och posar i spegeln. Hur ser de ut framifrån? Från sidan? Bakifrån? Hur ser det ut när man posar lite? Ser man smal ut i dem? Sedan infinner sig ett lyckligt leende, och man ställer upp Skorna på disken och plockar upp plånboken. Har man någon med sig, kanske framförallt om det är en mamma av någon slag, brukar man ofta få höra "Men har du provat att gå i dem då?" "Ööh.. Nej?" svarar man då sanningsenligt. Gå i dem? Det får future you bekymra sig om.

Typiskt vissa tjejer (måste berätta att jag ju... inte alls talar ur egna erfaranheter. Eller så...) är att plåstra om våra mest utsatta tår, förslagsvis lilltårna, innan vi omsorgsfullt tar på oss klackarna. Ett måste för att förhindra eventuell skoskav eller inklämda tår. Sedan upptäcker man kanske en morgon att skorna faktiskt är liiite stora när man går i dem, sådär att man måste knipa med tårna för varje steg man tar. Men äsch, fötterna lär ju ändå svullna upp snart, så då kommer de att sitta bättre. =)

Varför utsätta sig för sådant, undrar bekymrade pojkvänner och mödrar. Men jag måste faktiskt säga att högklackade skor inte är de mest förödande skorna för fötterna, vilket jag läste härom veckan i en tidning. Utan det är skor som inte ger någon som helst stadga för fötterna, det vill säga uggs. Ni vet de där enkla, oftast svarta eller beiga, mjuka gudomligt sköna "stövlarna"?

En annan bra aspekt vad gäller högklackade skor är alla de genvägar man upptäcker på väg till bussen, jobbet eller skolan. Med tanke på att det tar lite längre tid att gå i dessa snygga skor, så måste man på någon sätt kompensera för tiden. Jo, eller så ger man sig iväg en stund tidigare, men det är ju fakstiskt inte alltid möjligt.

Jag vet nu hur det känns för Oliver att komma in i lägenheten, dock. Att inte vara en miniatyr, vill säga. Speglarna slutar i axelhöjd på honom, vilket jag också nästan fick erfara eftersom jag drog på mig klackarna innan jag var färdig vid spegeln.
Men jag kan ju iallafall använda mig av hur höga klackar jag vill, för jag kommer ändå aldrig upp i samma höjd som han.

 

 


Kommentarer
Postat av: Carro

GENIALISKT inlägg. Kunde inte sagt det bättre själv.

2010-04-14 @ 15:26:42
URL: http://carrosays.blogg.se/
Postat av: Maria

Headshot på mig, verkligen! Klockrent :)

2010-04-14 @ 15:31:55
URL: http://vilsebarn.blogg.se/
Postat av: Edit

Du har tänkt på det här in i detalj ;D

2010-04-14 @ 18:10:58
URL: http://ewilson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0