2009-10-20 @ 20:42:43

Jag vet hur man pumpar däck. Faktiskt.

Har så mycket att göra att jag kommit ur mina vanor. Jag kommer inte ens ihåg hur jag gör på morgonen längre. Har nämligen en viss ordning på det jag gör då. Känns underbart att få komma ifrån allt på lördag, men ändå är det ganska nervöst. Du vet - det där med flygplan och grejer.
Ska till ett stuteri som ligger i typ norra Polen. Visst hade det varit kul att åka till typ Warszawa istället, men det här funkar fint det med. Kommer tillbaka med magrutor istället för skavsår på fötterna. Vad vet jag.



I brist på annat att lägga upp, i stort sätt.


Förresten skulle jag pumpa däcken på bilen för en stund sedan, och eftersom jag inte fick hjälp av killen bakom disken på bensinmacken, så kavlade jag upp ärmarna och tänkte göra det själv. Sen satt jag där i mörkret vid bilen i min tjocka jacka och i mjukisbyxorna (aj, ful kombination ska ni veta, men vem bryr sig?) och pumpade på för glatta livet. Sanningen är att jag vet hur man gör. Det är inte så svårt, det är liksom bara att få upp mätaren till 2. Två liter eller kilo eller styck. Skit samma.
Sen kommer en vänlig själ som hört mig i affären och frågar hur det går. Självklart gick det ju dåligt och plötsligt visste jag inte hur man gör. ;) Men jag tror att han var nöjd över att kunna hjälpa till. Dessutom stod det typ "bilservice" på hans jacka så.. jag tror förresten att han såg mig som ett pucko. Öhö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0