2009-11-19 @ 20:51:49

Vadå lättskrämd? Vem?

Fasen för att åka till stallet på kvällen och släppa in hästen själv. Aldrig att jag skulle göra det själv, utan jag får faktiskt sällskap. ;) Var där nyss, och jag förstår inte varför man sätter fjuttig belysning i ena halvan av byggnaden och skippar att belysa andra. Och varför bygger man små utrymmen överallt? Liksom små rum, lite halva väggar, igenmurade dörrar..

Det var en sen eftermiddag jag var där en gång. Började bli ganska mörkt, och jag hade varit ute och ridit, fixat klart allting och skulle åka hem. När jag skulle stänga dörren kom jag på att jag ju måste släcka ljuset och stänga dörren till sadelkammaren, Jag går tillbaka, tar tag om nyckeln till sadelkammardörren och plötsligt hör jag en liten tyst vissling till en melodilös.. melodi runt hörnet. Det var ingen vanlig vissling, utan sån som gamla gubbar har. Lite blåsvissel. Och så klamp till det. Det kom allt närmare och jag höll på att skita på mig. Aldrig i mitt alltför korta liv att jag hade stuckit fram huvudet för att kolla vad det var, utan jag smällde igen dörren, skyndade mig ut, smällde igen andra dörren och sprang till bilen. Uuh. Glömde släcka ljuset, tror jag, men det verkade så jäkla oviktigt att jag glömde bort det just då.

Ok, nu slutar vi med det här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0