2009-11-13 @ 16:05:33

Storpantarn

Efter att mamma för tredje gången bett mig att ta hand om pantflaskorna var jag tvungen att köra iväg till ica och ta hand om påsen. Öppnade bagageluckan och där ser jag ingen påse. Jag ser en svart jäkla proppfull sopsäck.
Väl på ica kommer jag inkånkandes med den stora säcken och ställer mig vid pantstationen. Ler lite ursäktande och sätter igång. Dessutom sitter det en liten kille som regelbundet sneglar lite, men jag bara beter mig normalt liksom. Jag menar, jag pantar flaskor. Alla gör det. Det är helt naturligt.
Så jag pantar och pantar. Rätt vad det är så säger det stopp. "Var vänlig och kontakta personalen. Maskinen är full." Så jag tar min säck och kånkar iväg med den in i affären och ler lite urskuldande.
Väl tillbaka på min plats väntar jag på räddaren. Det kommer fram en man med typ tre flaskor. "Jaha, har du fyllt maskinen? Hehehe." När en ur personalen tömt den där maskinen kollar pantmannen på mig och säger "Jag kan väl gå före? Jag har så lite, för du har ju en hel säck." Jo, jag vet. Jag har en hel säck. Jag tänkte säga "Jag går faktiskt i skolan och jag samlar inte pantflaskor på fritiden.", men det hanns liksom inte med. Det fanns så mycket att panta.

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

haha!

2009-11-13 @ 17:43:44
URL: http://saaandralin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0