2009-11-11 @ 13:35:20

Ett seriöst snack

Det här med studier efter gymnasiet är bland det svåraste just nu, tycker jag. Det är svårt att hitta sig själv och försöka se sig själv som en vuxen, kanske sittandes på en grå stol i ett grått kontor och stämpla gråa papper hela dagen. Men jag tror att jag kommit ett steg närmare.
Tack vare mig själv fick jag ett extra år att tänka ut hur jag vill lägga upp livet. Bytte skola pga programmet, från Halmstad till Tranemo, och är på ett sätt glad att jag gjorde det. Hade inte varit den jag är idag, hade aldrig träffat dem jag känner nu och livet hade gått åt motsatt riktning. Antar jag, så klart.

Utbildningen jag vill gå ligger inte i grannbyn precis, men det är en stad som ingen inte kan ha förälskat sig i. Och det bästa är att det känns bra liksom.

Först ska jag ta studenten.
Eller allra först tänkte jag åka iväg och motionera en häst, men bilen har åkt iväg. Typiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0