2009-04-06 @ 23:01:35

Stora hemlighetsdagen

Det är jobbigt att inte kunna berätta saker för andra. Först ringde mamma och frågade om jag hade nåt tips på vad hon kan baka till imorgon eftersom hon fyller år då. Ja, hm... sa jag. Kanske en tårta? Det tyckte hon var en bra idé, så hon föreslog att jag även kanske kunde baka några kakor eller nåt sånt. Om jag ville?
Ja, faktiskt. Jag har slitit halva dagen med ett par coola kakor man alltid ser i olika tidningar, och jag skulle hålla tyst om dem (vilket jag faktiskt gjorde). Lämnade bara en liten lapp till henne sen, och hon blev glad.
   Och så har vi då Virre som även hon fyller år imorgon, och alla ska ju givetvis köpa grejer. När man då vill få reda på vad någon köpt måste man använda sig av kodord (eller ja, kanske rent av prata polska).
   Yasse fyller år på torsdag. The big day. Yep, arton år. Detta skulle vi självklart fira på något sätt, så vi gjorde det idag med att kidnappa en stressad Yasse från jobbet. Jag undrar hur mycket hon (..eller hennes hjärta) klarar av, för detta var nästan gränsen. Vi ville ju bara väl. ;)
   Kvällen började med bowling (och Yasse skulle ju förstås inte behöva varken plånbok eller mobil, för det var hennes kväll) och slutade med en middag på Georges Restaurang i Borås. Det var helt ok.

Stackars Yasse filade frenetiskt sina naglar för att försöka lugna sig i all denna uppståndelse.







Imorgon slipper jag mitt hemska hår. Delvis. Ska ju inte raka av det direkt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0